Neuro - vývojová stimulace - Pohybem se učíme
NEURO-VÝVOJOVÁ STIMULACE V OLIVOVNĚ
NVS Pohybem se učíme ®
Neuro-vývojová stimulace (NVS Pohybem se učíme®) je ucelený program k inhibici primárních reflexů. Testy i cviky vychází z psychomotorického vývoje dítěte. S Neuro-vývojovou stimulací mohou pracovat odborníci jako jsou fyzioterapeuti, logopedi, psychologové, pedagogové a speciální pedagogové poté, co úspěšně absolvují úvodní teoretický kurz a pokračovací praktický kurz Neuro-vývojové stimulace "NVS Pohybem se učíme®" u Cortex Academy.
Mezi nejdůležitější principy NVS Pohybem se učíme® patří to, že u dětí nejdříve začínáme rozvíjet rovnováhu a kombinujeme inhibici primárních reflexů se zlepšením senzorické integrace, a až později přidáváme další dovednosti.
Informace pro rodiče - umíme vám pomoci.
Po důkladném kineziologickém rozboru, který provede fyzioterapeut buď v rámci pobytu v ODL nebo na ambulanci fyzioterapie, fyzioterapeut edukuje pacienta a doprovod o správném provedení terapie.
Při Neuro-vývojové stimulaci se využívají různé cviky, od jednoduchého zvedání hlavy až po lezení a používání všech částí těla najednou. Terapeutický soubor cviků vychází z psychomotorického vývoje dítěte.
Aktivita přetrvávajících primárních reflexů je tedy cvičením přirozeně potlačena, a tím je podpořen zdravý psychomotorický vývoj dítěte, dochází ke zlepšení nervového spojení mezi mozkem a tělem, a také mezi mozkovými centry navzájem. Tímto je vytvořen pevný základ pro všechny aspekty učení.
- Pacient a doprovod dochází na ambulanci fyzioterapie ODL.
- Program je rozdělen do 30 bloků.
- Cvičí se denně cca 10 minut vždy pouze 4 cviky.
- Neuro-vývojová stimulace probíhá cca 1 rok.
Signály přetrvávajících primárních reflexů, pro koho je program určen?
• Pozdě mluví (po 18 měsících).
• Pomočuje se i po dovršení 5 let věku.
• Cucá palec do 5 let nebo déle.
• Má problémy se naučit jezdit na kole.
• Nemoc z pohybu (kinetóza), tj. bolesti hlavy nebo zvracení při cestování autem, lodí nebo letadlem.
• Strach z výšky, problémy rovnováhy.
• Nemůže sedět v klidu až do věku 11-12 let.
• Problém naučit se číst a/nebo psát.
• Píše s nataženou rukou nebo křečovitým držením.
• Píše s tváří opřenou o desku stolu.
• Při psaní si podpírá hlavu rukou.
• Problémy s tělocvikem (kotoul vpřed, stojka na rukou, šplh po laně).
• Dyspraxie, problémy s koordinací.
• Problém s oblékáním (knoflíčky, tkaničky atd.).
• Problém naučit se hodiny (analogové).
• Problém naučit se plavat.
• Bi - lateralita nad 8 let věku.
• Špatná koordinace oko-ruka, špatná vizuální percepce (nevidí, co je tam doopravdy napsáno).
• Problém s řečí a artikulací.
• Zakrývá si jedno oko rukou.
• Sedí na jedné nebo na obou nohou.
• Časté problémy ORL.
• Začarovaný kruh hyperaktivity a únavy.
• Hypo nebo hypertonus svalů, problémy s držením těla.
• Neumí „udržet myšlenku“ a napsat nápad na papír.
• Přecitlivělost na světlo a/nebo zvuky.
• Extrémní psychická labilita, lekavost.
• Alergie, nepřiměřená reakce na léky.
Bc. Kateřina Valešová,
Zdroj: PhDr. Marja Volemanová, PhD., Cortex Academy®
https://www.cortexacademy.cz/cortex-academy
Fotogalerie